Empty

Lukas Kozel

Managing Director & Co-founder

Apr 2020     5 min čítanie

Rovnaká banková služba, priepastný rozdiel pre zákazníka. Ako je to možné?

Ako rozdielne postupovali banky pri odklade splátok úverov počas krízy Covid-19 a ako dokáže vaša web stránka vylepšiť bežnú komoditnú službu, posilniť používateľský zážitok a potešiť zákazníka.

Banalita, akou je odklad splátok úverov, ukazuje, aký priepastný môže byť rozdiel v užívateľskom zážitku (UX). Koľko toho UX prezradí o nastavení a schopnostiach banky a aký image pomáha vytvárať vo vnímaní banky zákazníkom?

Business pohľad na službu odkladu splátok

Z obchodného pohľadu ide o ukážkový príklad komoditnej služby - teda takej, ktorej pridaná hodnota sa nebude medzi poskytovateľmi takmer vôbec odlišovať. Žiadna z bánk odklad splátok neposkytuje ako obchodný benefit, ktorým by chcela osloviť nových zákazníkov, prípadne získať inú konkurenčnú výhodu na trhu. Naopak, pravidlá pre poskytnutie sú dané zákonom a podmienky sú totožné pre všetkých klientov každej z bánk pôsobiacich na Slovensku. Ak sa chcete od konkurencie odlíšiť, je dobré pozrieť sa na vaše služby z pohľadu zákazníka a akú veľkú úlohu v celom procese zohráva vaša web stránka.

"Oranžová" cesta je radosť

Na úvod mi dovoľte zdôrazniť, že so žiadnou z bánk nemáme nadviazanú žiadnu formu spolupráce a nasledujúci popis je vytvorený výhradne z užívateľského pohľadu.

Krok 1: Zatiaľ stačí iba čakať

Oranžová banka už v medziobdobí, keď vláda avizovala dohodu s bankami o možnosti odkladu splátok a dňom, kedy daná legislatíva začala platiť, uverejnila základnú informáciu pre svojich klientov prostredníctvom všetkých komunikáčných kanálov - okrem toho, že pripla informáciu o aktuálnej situácii na web a na svoj internet banking, taktiež ju rozposlala formou SMS správy každému klientovi s úverom. Text bol stručný, jasný a vyzýval klientov k trpezlivosti, nakoľko nový zákon ešte nebol v platnosti a akákoľvek iniciatíva zo strany klienta by bola v tomto momente zbytočná. 

Jasne tým dala najavo, že zatiaľ treba iba čakať a šikovne sa tým vyhla náporu na infolinky, emaily či pobočky a tým uľahčila situáciu aj svojim zamestnancom.

Krok 2: Teraz je vhodná doba

V momente, legislatíva o odklade úverov nadobudla platnosť a boli známe všetky detaily, banka rozposlala svojim klientom ďalšiu sms správu. Informovala ich, že v prípade potreby, majú ľudia možnosť požiadať o odklad splátok. Výborný krok pre tých, ktorí netrpezlivo čakali na “green light”, ale aj pre tých, ktorých prijmy v súvislosti s COVID-19 neutrpeli, avšak mohli by túto možnosť v budúcnosti zvažovať.

Krok 3: Detaily

Banka neostala iba pri všeobecnej informácii. V nasledujúcej (a poslednej) SMS správe zaslala detailné informácie o úvere klienta spolu s číslom zmluvy, dátumom, sumou a linkom vedúcim na konkrétnu podstránku, kde sa nachádzali všetky informácie, ktoré sa od klienta očakávajú v prípade záujmu o úver.

Krok 4: Formulár

Prichádza čas splniť zákon a vyplniť formulár s nevyhnutnymi informáciami. Tu nie je veľký priestor byť kreatívny, pretože všetky údaje stanovuje legislatíva. Ukazuje sa však, že aj dobré užívateľské rozhranie, prehľadný formulár a príjemný dizajn dokážu tento proces pozitívne ovplyvniť. Veľká pridaná hodnota pramení z SMS, v ktorej nájdete všetky údaje, ktoré potrebujete banke poskytnúť bez toho, aby ste ich museli hľadať v internet bankingu, či v zmluvách, ktoré máte uložené v lepšom prípade doma, v horšom prípade niekde v kancelárii, kam v čase home officu nechodievate.

Krok 5: Dobrý pocit

Vyplnenie formulára trvalo 3 minúty, pričom banka bola v maximálnej miere nápomocná. Po odoslaní formulára dostáva klient potvrdzujúcu informáciu o úspešnom odoslaní a pokračuje v živote ďalej.

 "Aj priemerné riešenie dodané precízne dokáže zvýšiť spokojnosť zákazníka a vašu hodnotu v jeho očiach."  

"Zelená" cesta je radosť iná

Zelená banka určite nepatrí k lídrom v smart bankingu a jej prístup k odkladu splátok v roku 2020 to naplno potvrdil. Aj napriek tomu, že táto banka sa určite nepokúša situáciu klientom sťažiť, svojim prístupom ju určite neuľahčuje.

Krok 1: Nič

Banka neberie iniciatívu do vlastných rúk, neinformuje emailom, SMS správou ani internet bankingom. (minimálne sme nič také nezaznamenali, ak sa aj nejaká forma upozornenia v internet bankingu nachádzala, nebolo to intuitívne a navrhnuté pre bežného človeka).

Odhadujeme, že počas týždňa medzi oznámením odkladu plátok a prijatím legislatívy, musí byť nápor na klientské centrá (pobočky, info linky či mailboxy) zásadne vysoký.

Krok 2: Podstránka bez informácií

Banka mala na svojej stránke vytvorenú podstránku venovanú novej možnosti odkladu splátok úverov, avšak týždeň ju “zdobil” iba nadpis bez ďalších informácií.

Krok 3: Poraď si sám

Dňom, keď potrebná legislatíva nadobudla platnosť, banka neinformovala aktívne svojich klientov o možnostiach odkladu splátok. V medzičase podstránka obsahovala pár kľúčových informácií, avšak internet banking ostal nedotknutý.

Krok 4: Tlačivo...

Po prečítaní všeobecných informácií vás banka nabáda vyplniť si žiadosť. To je to, čo v danom momente očakávate. Samozrejme, detaily k vášmu úveru si musíte dohľadať v svojom archíve. Čo však ako klient v 21. storočí nečakáte, je, že vás banka vyzve stiahnuť si priložené PDF, vytlačiť, vyplniť a

A) zaniesť ho do banky osobne, alebo

B) poslať poštou s úradne overeným podpisom (klient nemusí osobne navštíviť pobočku pod podmienkou, že musí osobne navštíviť úrad, notára či advokáta), prípadne

C) poslať emailom na emailovú adresu info@zelenabanka.sk. Podmienkou na využitie tejto možnosti je, že klient má aktívny elektronický podpis. Ak nemá, žiadosť mu bude zamietnutá.

Krok 5: Problémy pre banku

Aké komplikácie môže tento postup spôsobiť zelenej banke?

1. Banka potrebuje od klienta fyzicky prevziať tlačivo na pobočke. V čase, keď sa firmy snažia chrániť svojich zamestnancov ochrániť pred vírusom, je to nielen časovo náročné, ale aj nebezpečné.

2. Banka musí manuálne kontrolovať emailovú schránku. Nakoľko požiadala klientov, aby zasielali žiadosti na všeobecný “info” email,  musí ich denne filtrovať obrovské množstvo správ v mailboxe. Pri tisíckach klientov tu hovoríme o stovkách človekohodín.

3. Banka potrebuje preklopiť dáta z tlačív do systému. Predpokladáme, že banka využíva elektronické systémy, takže musí systém manuálne nakŕmiť údajmi z tlačív, pričom spracovanie týchto tlačív ostáva v rukach zamestnancov banky. Ďalšie zbytočné úkolovanie zamestnancov banky.

4. Banka prenecháva iniciatívu na zákazníka. "Tlač, podpisuj, overuj, rieš." Ak by sa nejednalo o službu, ktorú zákazník banky aktuálne núdzovo potrebuje, je nepochopiteľné, prečo nedal klient eadšej prednosť konkurenčnej banke.

Jednoduché riešenie nadosah

Celá vzniknutá situácia s odkladom splátok, legislatívou, informovanosťou klienta a doručením potrebných tlačív sa dala vyriešiť rýchlo, jednoducho, prakticky a elegantne. Práve tento prístup človek v 21. storočí, obzvlášť v čase krízy, veľmi ocení.

Empty

Zvoľte si lepšiu cestu pre obe strany

Vybrané dôvody, prečo by banky mali prezentovať svoje riešenia v lepšom "šate"?

1. Banka bude procesne efektívna, zníži sa nepotrebné úkolovanie zamestnancov a ušetria sa náklady na človekohodiny.

2. Banka prinesie efektívnosť nielen k zamestnancom, ale aj ku klientom. Z pohľadu zákazníka týmto prístupom ponúka klientom pridanú hodnotu - rýchlo, jednoducho a z domu.

3. Banka zlepší svoju reputáciu medzi klientami - subjektívne začnú ľudia vnímať služby banky za život zjednodušujúce a zdravie ochraňujúce. V porovnaní s konkurenciou.

4. Banke to zaručene pomôže v budovaní značky na trhu.
_

 


Audit web stránky

Ozvite sa nám a my sa postaráme o prvotné zhodnotenie vašich online riešení,
ich vzájomnej prepojenosti a význame v komunikačnom mixe vzhľadom
na vašu značku.


Kontaktovať 

 

Empty

Rieši kto ste.
The Brand DNA je dokument, ktorý popisuje vašu organizáciu tak detailne, že vám umožňuje robiť správne rozhodnutia rýchlejšie. 

Viac...

 

Rieši ako prezentovať kto ste.
Máte iba jednu šancu urobiť dobrý prvý dojem.
Ak chcete, aby vaša prezentácia pôsobila profesionálne, zverte ju do rúk profesionálom. 

Viac...

 

Rieši ako prezentovať kto ste online.
Firma alebo akákoľvek iná organizácia, ktorá v 21. storočí nemá vlastnú profesionálnu web stránku, ťahá od prvého momentu za kratší koniec. 

Viac...

 

Empty
  PRE LEPŠÍ ZÁŽITOK OTOČTE VÁŠ TABLET DO HORIZONTÁLNEJ POLOHY, PROSÍM.  

Apr 2020     5 min čítanie

Rovnaká banková služba, priepastný rozdiel pre zákazníka. Ako je to možné?

Ako rozdielne postupovali banky pri odklade splátok úverov počas krízy Covid-19 a ako dokáže vaša web stránka vylepšiť bežnú komoditnú službu, posilniť používateľský zážitok a potešiť zákazníka.

Banalita, akou je odklad splátok úverov, ukazuje, aký priepastný môže byť rozdiel v užívateľskom zážitku (UX). Koľko toho UX prezradí o nastavení a schopnostiach banky a aký image pomáha vytvárať vo vnímaní banky zákazníkom?

Business pohľad  na službu odkladu splátok

Z obchodného pohľadu ide o ukážkový príklad komoditnej služby - teda takej, ktorej pridaná hodnota sa nebude medzi poskytovateľmi takmer vôbec odlišovať. Žiadna z bánk odklad splátok neposkytuje ako obchodný benefit, ktorým by chcela osloviť nových zákazníkov, prípadne získať inú konkurenčnú výhodu na trhu. Naopak, pravidlá pre poskytnutie sú dané zákonom a podmienky sú totožné pre všetkých klientov každej z bánk pôsobiacich na Slovensku. Ak sa chcete od konkurencie odlíšiť, je dobré pozrieť sa na vaše služby z pohľadu zákazníka a akú veľkú úlohu v celom procese zohráva vaša web stránka.

"Oranžová" cesta je radosť

Na úvod mi dovoľte zdôrazniť, že so žiadnou z bánk nemáme nadviazanú žiadnu formu spolupráce a nasledujúci popis je vytvorený výhradne z užívateľského pohľadu.

Krok 1: Stačí iba čakať
Oranžová banka už v medziobdobí, keď vláda avizovala dohodu s bankami o možnosti odkladu splátok a dňom, kedy daná legislatíva začala platiť, uverejnila základnú informáciu pre svojich klientov prostredníctvom všetkých komunikáčných kanálov - okrem toho, že pripla informáciu o aktuálnej situácii na web a na svoj internet banking, taktiež ju rozposlala formou SMS správy každému klientovi s úverom. Text bol stručný, jasný a vyzýval klientov k trpezlivosti, nakoľko nový zákon ešte nebol v platnosti a akákoľvek iniciatíva zo strany klienta by bola v tomto momente zbytočná.
Jasne tým dala najavo, že zatiaľ treba iba čakať a šikovne sa tým vyhla náporu na infolinky, emaily či pobočky a tým uľahčila situáciu aj svojim zamestnancom.


Krok 2: Teraz je vhodná doba
V momente, legislatíva o odklade úverov nadobudla platnosť a boli známe všetky detaily, banka rozposlala svojim klientom ďalšiu sms správu. Informovala ich, že v prípade potreby, majú ľudia možnosť požiadať o odklad splátok. Výborný krok pre tých, ktorí netrpezlivo čakali na “green light”, ale aj pre tých, ktorých prijmy v súvislosti s COVID-19 neutrpeli, avšak mohli by túto možnosť v budúcnosti zvažovať.

 "Aj priemerné riešenie dodané precízne dokáže zvýšiť spokojnosť zákazníka a vašu hodnotu v jeho očiach." 

Krok 3: Detaily
Banka neostala iba pri všeobecnej informácii. V nasledujúcej (a poslednej) SMS správe zaslala detailné informácie o úvere klienta spolu s číslom zmluvy, dátumom, sumou a linkom vedúcim na konkrétnu podstránku, kde sa nachádzali všetky informácie, ktoré sa od klienta očakávajú v prípade záujmu o úver.

Krok 4: Formulár
Prichádza čas splniť zákon a vyplniť formulár s nevyhnutnymi informáciami. Tu nie je veľký priestor byť kreatívny, pretože všetky údaje stanovuje legislatíva. Ukazuje sa však, že aj dobré užívateľské rozhranie, prehľadný formulár a príjemný dizajn dokážu tento proces pozitívne ovplyvniť. Veľká pridaná hodnota pramení z SMS, v ktorej nájdete všetky údaje, ktoré potrebujete banke poskytnúť bez toho, aby ste ich museli hľadať v internet bankingu, či v zmluvách, ktoré máte uložené v lepšom prípade doma, v horšom prípade niekde v kancelárii, kam v čase home officu nechodievate.

Krok 5: Dobrý pocit
Vyplnenie formulára trvalo 3 minúty, pričom banka bola v maximálnej miere nápomocná. Po odoslaní formulára dostáva klient potvrdzujúcu informáciu o úspešnom odoslaní a pokračuje v živote ďalej.

"Zelená" cesta je radosť iná

Zelená banka určite nepatrí k lídrom v smart bankingu a jej prístup k odkladu splátok v roku 2020 to naplno potvrdil. Aj napriek tomu, že táto banka sa určite nepokúša situáciu klientom sťažiť, svojim prístupom ju určite neuľahčuje.

Krok 1: Nič
Banka neberie iniciatívu do vlastných rúk, neinformuje emailom, SMS správou ani internet bankingom. (minimálne sme nič také nezaznamenali, ak sa aj nejaká forma upozornenia v internet bankingu nachádzala, nebolo to intuitívne a navrhnuté pre bežného človeka).

Odhadujeme, že počas týždňa medzi oznámením odkladu plátok a prijatím legislatívy, musí byť nápor na klientské centrá (pobočky, info linky či mailboxy) zásadne vysoký.

Krok 2: Podstránka bez informácií
Banka mala na svojej stránke vytvorenú podstránku venovanú novej možnosti odkladu splátok úverov, avšak týždeň ju “zdobil” iba nadpis bez ďalších informácií.

Krok 3: Poraď si sám
Dňom, keď potrebná legislatíva nadobudla platnosť, banka neinformovala aktívne svojich klientov o možnostiach odkladu splátok. V medzičase podstránka obsahovala pár kľúčových informácií, avšak internet banking ostal nedotknutý.

Krok 4: Tlačivo...
Po prečítaní všeobecných informácií vás banka nabáda vyplniť si žiadosť. To je to, čo v danom momente očakávate. Samozrejme, detaily k vášmu úveru si musíte dohľadať v svojom archíve. Čo však ako klient v 21. storočí nečakáte, je, že vás banka vyzve stiahnuť si priložené PDF, vytlačiť, vyplniť a

A) zaniesť ho do banky osobne, alebo

B) poslať poštou s úradne overeným podpisom (klient nemusí osobne navštíviť pobočku pod podmienkou, že musí osobne navštíviť úrad, notára či advokáta), prípadne

C) poslať emailom na emailovú adresu info@zelenabanka.sk. Podmienkou na využitie tejto možnosti je, že klient má aktívny elektronický podpis. Ak nemá, žiadosť mu bude zamietnutá.


Krok 5: Problémy pre banku

Aké komplikácie môže tento postup spôsobiť zelenej banke?

1. Banka potrebuje od klienta fyzicky prevziať tlačivo na pobočke. V čase, keď sa firmy snažia chrániť svojich zamestnancov ochrániť pred vírusom, je to nielen časovo náročné, ale aj nebezpečné.

2. Banka musí manuálne kontrolovať emailovú schránku. Nakoľko požiadala klientov, aby zasielali žiadosti na všeobecný “info” email, musí ich denne filtrovať obrovské množstvo správ v mailboxe. Pri tisíckach klientov tu hovoríme o stovkách človekohodín.

3. Banka potrebuje preklopiť dáta z tlačív do systému. Predpokladáme, že banka využíva elektronické systémy, takže musí systém manuálne nakŕmiť údajmi z tlačív, pričom spracovanie týchto tlačív ostáva v rukach zamestnancov banky. Ďalšie zbytočné úkolovanie zamestnancov banky.

4. Banka prenecháva iniciatívu na zákazníka. "Tlač, podpisuj, overuj, rieš." Ak by sa nejednalo o službu, ktorú zákazník banky aktuálne núdzovo potrebuje, je nepochopiteľné, prečo nedal klient eadšej prednosť konkurenčnej banke.


Jednoduché riešenie nadosah
Celá vzniknutá situácia s odkladom splátok, legislatívou, informovanosťou klienta a doručením potrebných tlačív sa dala vyriešiť rýchlo, jednoducho, prakticky a elegantne. Práve tento prístup človek v 21. storočí, obzvlášť v čase krízy, veľmi ocení.

Zvoľte si lepšiu cestu pre obe strany

Vybrané dôvody, prečo by banky mali prezentovať svoje riešenia v lepšom "šate"?

1. Banka bude procesne efektívna, zníži sa nepotrebné úkolovanie zamestnancov a ušetria sa náklady na človekohodiny.

2. Banka prinesie efektívnosť nielen k zamestnancom, ale aj ku klientom. Z pohľadu zákazníka týmto prístupom ponúka klientom pridanú hodnotu - rýchlo, jednoducho a z domu.

3. Banka zlepší svoju reputáciu medzi klientami - subjektívne začnú ľudia vnímať služby banky za život zjednodušujúce a zdravie ochraňujúce. V porovnaní s konkurenciou.

4. Banke to zaručene pomôže v budovaní značky na trhu.

 
Audit web stránky

Ozvite sa nám a my sa postaráme o prvotné zhodnotenie vašich online riešení, ich vzájomnej prepojenosti a význame v komunikačnom mixe vzhľadom na vašu značku.

Kontaktovať 

 

 

 

--

Top 3 služby, ktoré potrebuje každá organizácia v 21. storočí.

Rieši kto ste.
The Brand DNA je dokument, ktorý popisuje vašu organizáciu tak detailne, že vám pomôže robiť správne rozhodnutia rýchlejšie.
Viac...

Rieši ako prezentovať kto ste.
Máte iba jednu šancu urobiť dobrý prvý dojem. Ak chcete, aby vaša prezentácia pôsobila profesionálne, zverte ju do rúk profesionálom. Jednoduché. 
Viac...

Rieši ako prezentovať kto ste online.
Firma alebo akákoľvek organizácia, ktorá v 21. storočí nemá vlastnú profesionálnu web stránku, ťahá od prvého momentu za kratší koniec.
Viac...

Spolupracovať s vami
by bolo výborné.

 ©2017   Brandetta   I   Premium Business Munition
Kosice  I Slovakia  I  EU

Spolupracovať s vami by bolo výborné.

Empty

VŠETKY SLUŽBY

Branding a identita
Web & online riešenia

Online predaj
Profesionálne prezentácie
Sociálne médiá

Copywriting
Dizajn obalov
Print & offline propagácia
Kampane naprieč kanálmi
Uvedenie nového produktu na trh

KONTAKT

ciao@brandetta.sk
+421 904 920 528
SK45 8330 0000 0025 0169 1072
Hlavná 108  |  040 01 Košice  |  
Slovensko

 ©2019   Brandetta   I   Premium Business Munition

GDPR   |  + 421 904 920 528